Bijan Khosravani

Bijan Khosravani MBA GDS IBA

Bijan heeft een Advanced Postgraduate Diploma in Business Administration (doctorale onderzoeken) van de Universiteit van Gloucestershire (VK), een MBA van de Universiteit van Bradford (VK), afgestudeerd in 2004, een graad in International Business Administration van de Wiesbaden Business School (Duitsland) en University of West London (VK) en een graad in Duitse filologie van de Ludwig Maximilian Universiteit in München (Duitsland).

Daarnaast heeft Bijan verschillende professionele certificeringen in internationaal verband behaald in bedrijfs- en managementstudies (bijvoorbeeld CRM, projectbeheer en Social Media manager).

Bijan is de afgelopen 20 jaar consultant en academicus geweest, is gastdocent aan bekende Duitse Business Schools. Hij was eerder management consultant en projectmanager bij internationale bedrijven zoals SAP, Aurea (voorheen update.com), Axon Global, BTC, IDS Scheer en German
Telecom. Hij leverde met succes tientallen internationale en wereldwijde zakelijke en IT-projecten af. Zijn belangrijkste vaardigheden zijn als consultant,
ondernemer, docent en onderzoeker. Als adviseur ontwikkelde hij diverse CRM-, Business- en IT-strategieoplossingen met zijn collega’s bij verschillende
multinationals, waaronder AREP4CRM (c) en BKC’s CRM Hexagon (c) – door hemzelf ontwikkeld, om bedrijven in staat te stellen concurrentievoordeel te behalen uit CRM-programma’s en zakelijke en IT-projectactiviteiten.

Als ondernemer heeft Bijan een aantal bedrijven opgericht met zijn partners in het VK en Duitsland. Als docent geeft hij verschillende management- en zakelijke vakken, zoals CRM, strategische marketing, bedrijfsontwikkeling, projectbeheer en intercultureel management oa bij Bachelor, Master en Executive MBA-niveaus. Hij is een veelgevraagd keynote-spreker op zowel academische als praktijkconferenties, met name over het onderwerp CRM, projectmanagement en intercultureel management. Zijn wetenschappelijke interesses lopen uiteen van klantrelatiebeheer tot internationale strategische marketing, strategisch management, ondernemerschap en innovatie voor zaken en marketing strategie en intercultureel management.

De ervaring van Bijan binnen de gezondheidszorg beslaat meerdere organisaties zoals:

  • De ontwikkeling van een digitaal CRM-strategieconcept bij een tandheelkundige kliniek
  • Helios Klinikum GmbH: ontwikkeling van een management- en trainingsconcept voor intercultureel management in de gezondheidszorg – interdisciplinair onderzoeksproject
  • Spirig Pharma GmbH: projectbeheer en implementatie van CRM- en e-businessoplossingen incl. analyse en optimalisatie van datamigratie en mapping in e-CRM-oplossing. Opzetten CRM-oplossing, voor buitendienstmedewerkers. Project- en planningsplanning, evenals het creëren van een trainingsconcept en het trainen van kantoorpersoneel en buitendienstmedewerkers.
  • Leo Pharma GmbH: projectbeheer en implementatie van e-CRM en e-businessoplossingen incl. moderatie van workshops voor het registreren, analyseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen in CRM en hun mapping in e-CRM-oplossing. Analyse en optimalisatie van gegevens en beheer van hun import in e-CRM-oplossing. Project- en planningsplanning, evenals het creëren van een trainingsconcept en het trainen van kantoorpersoneel en buitendienstmedewerkers.
  • PreCon GmbH & Co KG (farmaceutisch bedrijf): registratie en analyse van de bedrijfsprocessen in CRM en hun mapping in e-CRM-oplossing. Ontwikkeling van een trainingsconcept voor eindgebruikers en begeleiding van het personeel.

Customer environment

De klanten van een organisatie (lees: patiënten) opereren in een specifieke omgeving die hun attitudes, gedragingen en grenzen kan bepalen. In deze module onderzoeken deelnemers de moderne omgeving waarin de klanten van een organisatie opereren, en analyseren ze de impact van veranderingen in die omgeving.

Zorgorganisaties slagen als ze in staat zijn om effectief goederen en diensten te leveren die voldoen aan de vraag van patiënten in hun omgeving. Inzicht in de klant en de drijvende krachten achter die vraag is cruciaal. In deze module onderzoeken deelnemers de mechanismen die zowel de vraag van de klant als de waarde van de klant stimuleren. Deelnemers onderzoeken hoe organisaties die hun klanten kennen, het team kunnen aanpassen rond een klantfocus en continue verbetering om de verwachtingen van de klant te bereiken.

Succesvolle organisaties creëren en behouden een hoge klantwaarde voor hun aanbod. In deze module leren deelnemers de betekenis van klantwaarde en ontdekken ze hoe consumenten klantwaarde gebruiken om aankoopbeslissingen te nemen. Loyaliteit van klanten is het resultaat van het aantrekken van de juiste klanten die vaak kopen en het aantrekken van andere klanten. In deze module onderzoeken deelnemers theorieën, modellen en best practices om loyale klanten te ontwikkelen.

Het worden van een écht klantgerichte organisatie is geen sinecure. Het vereist niet alleen het betrekken van patiënten, maar ook medewerkers die nieuwe manieren van handelen en denken moeten leren. In deze module onderzoeken deelnemers hoe een organisatie een nieuwe kwaliteitscultuur kan creëren die gericht is op de klant en op zijn beurt klantloyaliteit verdient.

Overige faculteitsleden

Sybren Tijmstra

Prof. drs. Sybren Tijmstra

Organisatie & Integratie

Margreeth Kloppenburg

Drs. Margreeth Kloppenburg

Ethiek vs. Business

Frans Bouwmans

Drs. Frans Boumans MBA

Finance Strategy

Egon Houben

Drs. Egon Houben

Risicomanagement

Walther Ploos van Amstel

Prof. dr. Walther Ploos van Amstel

Supply Chain Management

Harry Stol

Mr. Harry Stol MBA

Sales Management

Jan Scheffer

Ing. Jan Scheffer

Lean Management

Ger Hofstee

Ger Hofstee

Marketing

Guy Lubitsh

Prof. dr. Guy Lubitsh

Change Management

Pieter Klaas Jagersma
Gijs Hiltermann

Drs. Gijs Hiltermann

Financieel Management