• Informatie avond
  • Opleidingen
    • Magister Business Administration
    • Pre-master ‘Bedrijfskunde in de Zorg’
    • Post-HBO ‘Marketing in de Zorg’
    • New normal in strategy
    • Change management
    • Incompany en maatwerk
    • Partnerprogramma’s
    • Digitaal inschrijven
  • Masterclasses
    • Big data
    • Artificial Intelligence
    • Open Huis College – Ontwikkelingen in de zorgmarkt
    • eHealth en mHealth
    • Digitale transformatie
    • Inschrijven masterclasses
  • Blogs
    • Blog
    • Whitepaper
    • Boek van de maand
    • Ervaringen van deelnemers
  • Over VvAA Business School
    • Studiegids
    • Daarom VvAA Business School
    • Faculteit
    • Alumnivereniging
    • Examencommissie
    • Afstudeercommissie
    • Raad van Advies
    • Inloggen EBSCO
  • Contact
    • Contact
    • Bedrijfskundig consult
    • Informatiegesprek
    • Bel mij terug
    • Route en parkeren
    • Antwoorden op veelgestelde vragen
Dé Business School van de Nederlandse gezondheidszorg
VvAA Business SchoolVvAA Business School
  • Informatie avond
  • Opleidingen
    • Magister Business Administration
    • Pre-master ‘Bedrijfskunde in de Zorg’
    • Post-HBO ‘Marketing in de Zorg’
    • New normal in strategy
    • Change management
    • Incompany en maatwerk
    • Partnerprogramma’s
    • Digitaal inschrijven
  • Masterclasses
    • Big data
    • Artificial Intelligence
    • Open Huis College – Ontwikkelingen in de zorgmarkt
    • eHealth en mHealth
    • Digitale transformatie
    • Inschrijven masterclasses
  • Blogs
    • Blog
    • Whitepaper
    • Boek van de maand
    • Ervaringen van deelnemers
  • Over VvAA Business School
    • Studiegids
    • Daarom VvAA Business School
    • Faculteit
    • Alumnivereniging
    • Examencommissie
    • Afstudeercommissie
    • Raad van Advies
    • Inloggen EBSCO
  • Contact
    • Contact
    • Bedrijfskundig consult
    • Informatiegesprek
    • Bel mij terug
    • Route en parkeren
    • Antwoorden op veelgestelde vragen

Blog

Het aantal sportvoedingmerken dat in de afgelopen jaren prominent op de retailmarkt is gekomen, is aanzienlijk gestegen
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • 12 sportvoedingmerken in de UK

12 sportvoedingmerken in de UK

  • Gepubliceerd door Ger Hofstee
  • Categorieën Blog
  • Datum 27 maart 2019
Voedingssupplementen UK

Het aantal sportvoedingmerken dat in de afgelopen jaren prominent op de retailmarkt is gekomen, is aanzienlijk gestegen. In het Verenigd Koninkrijk zijn nieuwe en groeiende bedrijven in de ban van de mainstream – de sector heeft een waarde van meer dan £ 2 miljard wereldwijd – en is er ruimte voor bedrijven zich te ontwikkelen.

Grote groei
De drijvende kracht achter deze groei is de ‘millennial’ generatie, die de manier waarop de voedings- en voedingsbedrijven zichzelf hebben vermarkt, heeft veranderd. Met grotere aantallen mensen die nu sportscholen bezoeken en zich bekommeren om wat voor voedsel ze in hun lichaam stoppen, zal deze sector alleen maar verder groeien. Terwijl gezondheid, fitness en welzijn populairder zijn dan ooit tevoren, kijken we hier naar 12 merken die binnen de branche grote vooruitgang boeken.

1. GRENADE
Grenade werd gelanceerd in 2010 door het echtpaar Alan en Juliet Barratt, toen het paar slechts £ 27 op de bank had. Vorig jaar werd het bedrijf voor £ 72 miljoen aan Lion Capital verkocht – en het blijft groeien. Het heeft nu meer dan 50 medewerkers en verkoopt in meer dan 80 landen over de hele wereld. Grenade is nu een van de marktleidende merken voor sportprestaties en actieve voeding, met een breed scala aan innovatieve, hoog-eiwit- en suikerarme producten. Grenade is een van de snelstgroeiende bedrijven in het Verenigd Koninkrijk en was al vertegenwoordigd in de Fast Track Top 100 van The Sunday Times in 2014, 2015, 2016 en 2017. Het werd ook opgenomen in het Tesco incubatorprogramma in 2018, alumni van dit programma waren ook merken zoals Graze en Deliciously Ella.

2. MUSCLE MOOSE
Muscle Moose biedt een scala aan drankjes, chips en pannenkoeken om klanten te stimuleren. Na een periode van snelle groei in de afgelopen 18 maanden zijn de producten van Muscle Moose nu over de hele wereld te vinden zoals in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten en Oceanië. Muscle Moose begon zijn leven als sportvoedingbedrijf, in een sector die altijd door mannen werd gedomineerd. De CEO van het bedrijf, Claire Harper, wordt ter zijde gesteld door Juliette Barratt.

3. BOOTEA
Vrouwgericht Bootea heeft een passie voor gezondheid en gewichtsverlies, wiens producten zijn gericht op mensen die een actieve, gezonde en evenwichtige levensstijl willen nastreven. Ondanks dat het slechts drie jaar bestaat, heeft Bootea meer dan een miljoen klanten, die zijn aangetrokken door hun detox-, workout- en gezonde snacks. Het bedrijf heeft ook een app met een wekelijks ‘Body kitchen plan’, gericht op het promoten van een gezonde levensstijl.

4. TREK & NĀKD (NATURAL BALANCE FOODS)
Een jong Brits bedrijf, met twee afzonderlijke snackmerken genaamd Nākd en TREK. Natural Balance Foods is in 2006 begonnen met het maken van volwaardige alternatieven voor bewerkte voedingsmiddelen en is in heel het land uitgegroeid tot een begrip. Het doel van deze Buckinghamshire-onderneming is om de boodschap te verspreiden dat volwaardige producten zowel heerlijk, bevredigend als ook gezond kunnen zijn. TREK zijn een reeks proteïne energierepen en zijn bedoeld voor sport- en fitnessliefhebbers. Nākd is een assortiment ontbijtgranen, boordevol natuurlijke ingrediënten, waaronder noten en bessen – en dat alles zonder tarwe en zuivel, zonder toegevoegde suikers.

5. BOUNCE
Gelanceerd in 2004 door het echtpaar Paula en Andy Hannagan, had het koppel een passie om anderen te helpen de beste te zijn die ze kunnen zijn. In hun vorige leven waren ze personal trainer en een life coach totdat ze het idee hadden om een ​​gezond, smakelijk en voedzaam assortiment snacks te ontwikkelen. Bounce’s missie is om positieve verandering te inspireren in de manier waarop mensen eten, denken en leven. Elk product dat ze aanbieden is bedoeld om consumenten te helpen bij het vinden van een smakelijke snack, die een eiwitrijke energieboost levert om hen de dag door te helpen, op een gezondere manier. Het bedrijf biedt drie producten – Bounce Balls, Bounce Bites en ontbijtbars – allemaal met de bedoeling consumenten te inspireren in het benaderen van voeding.

6. VITABIOTICS
‘De wetenschap van gezond leven’ – een passende slogan voor een bedrijf dat gespecialiseerd is in voedingssupplementen op basis van vitaminen en mineralen om verschillende gezondheids- en fitnessredenen. Ze hebben gerichte producten voor mannen, vrouwen en kinderen, evenals supplementen voor nagels, haar en huid. Vitabiotics werd opgericht in 1971 en is officieel het grootste vitaminebedrijf en heeft vele internationale prijzen voor haar producten gewonnen. Al meer dan 40 jaar is Vitabiotics baanbrekend op het gebied van ontwikkelingen en innovatie in vitamine- en mineraalsupplementen. Met de missie ‘Mensen in staat stellen om hun gezondheid te verbeteren door middel van innovatie in de voedings-gezondheidszorg’ hebben zij een toonaangevende portfolio van vertrouwde, effectieve merken gecreëerd.

7. VITAMINE WATER
Hydratatie en het onderhouden van elektrolyt niveaus zijn de sleutel tot gezondheid, fitness en welzijn – en dat is wat Vitamine Water haar klanten biedt. Als een uitbreiding van The Coca-Cola Company, heeft Vitamin Water drie versies van hun gebotteld water en heeft een breed scala aan smaken in het merk ontikkeld. Of het nu gaat om rehydrateren, een smaakarm water zonder calorieën of voor training, Vitamin Water heeft de juiste drank voor de gezondheidsbewuste consument.

8. PHD VOEDING
Premium Performance Nutrition Brand PhD Supplements is opgericht in 2005 en is uitgegroeid tot een van de gevestigde namen binnen de supplementenindustrie. Hun assortiment is gespitst op het opbouwen van spieren, het helpen met vetverlies, en het verkrijgen van energie door hersteldranken en snacks. Ze bieden ook een breed scala aan eten en drinken, evenals natuurlijke remedies voor de supplementenmarkt. Met een partnerschap met David Lloyd Clubs en een sterke online aanwezigheid, zal de PhD-look hun indrukwekkende groei voortzetten.

9. MYPROTEIN
Misschien wel het populairste sportvoedingsmerk in het Verenigd Koninkrijk op het gebied van professionele sportteams, is Myprotein een wereldleider binnen de sector geworden. Momenteel zijn zij de sportvoedingspartner van Burnley FC, Nottingham Forrest, Sale Sharks en St Helens RFC – en met veel professionele atleten die hun producten steunen. Het bedrijf heeft ook producten die specifiek zijn gericht op verschillende sporten. De sporten bodybuilding, voetbal, hardlopen, boksen, MMA, rugby, wielrennen, atletiek, cricket en tennis hebben hun eigen speciale producten.

10. PROGAINS
Professional Gains maaltijdlevering is een opwindend nieuw concept dat het eten zo veel gemakkelijker maakt. Met professionele winst kan een klant vers bereide maaltijden bestellen met uitgebalanceerde niveaus van micro- en macronutriënten voor optimale gezondheid en welzijn. Deze maaltijden zijn bedoeld voor iedereen die een gezonder dieet wil – of het nu om bodybuilders, atleten, sporters en andere sportprofessionals gaat. Omdat sommige topsporters ook maaltijden willen gebruiken om hun doelen te bereiken, is het bedrijf van plan om de markt voor gezondheidsvoedsel te veranderen.

11. PULSIN
Pulsin uit Gloucestershire biedt een breed scala aan gezonde snacks en eiwitpoeder met natuurlijke en niet-gearomatiseerde ingrediënten. Het doel van het bedrijf is om te bewijzen dat het mogelijk is gezond te eten zonder afbreuk te doen aan de smaak. Met de mantra ‘Embrace the natural rhythm of life’ – zijn de producten erop gericht om de klant de broodnodige energieboost te geven en de eiwitinname te vergroten.

12. FU:EL
FU:EL biedt vier verschillende sportvoedingspakketten die zijn bedoeld om een ​​klant te helpen specifieke gezondheidsdoelen te bereiken. ‘My Fat Loss’, My Muscle’, ‘My Health’ en ‘My Energy’ zijn allemaal producten die effectief en beheersbaar zijn voor iedereen die zich bewust is van gezondheid en welzijn. Na een persoonlijk gesprek kunnen specifieke doelen voor de klant worden vastgelegd, die zowel haalbaar als plezierig zijn. Dit acht weken durende programma verandert de sector door zijn benadering op maat en klantenservice.

Voedingssupplementen
Een voedingssupplement is een geconcentreerd voedingsmiddel om te gebruiken als aanvulling op de normale voeding. Bekend zijn voedingssupplementen met vitaminen en mineralen. Voedingssupplementen met kruiden komen ook veel voor en worden kruidenpreparaten genoemd. Voedingssupplementen zijn op de markt in voorgedoseerde vorm. Dit kan zijn als capsules, pillen, zakjes poeder, ampullen met vloeistof of druppelflacons. Hierdoor lijken voedingssupplementen vaak op geneesmiddelen. Het zijn echter geen geneesmiddelen, maar aanvullingen op de normale voeding. Van veel voedingssupplementen wordt geclaimd dat ze de gezondheid bevorderen. Alle eet- en drinkwaren vallen onder de richtlijn 2002/46/EG en zijn in Nederland opgenomen in het Warenwetbesluit voedingssupplementen en de Warenwetregeling voedingssupplementen. Beiden gaan alleen over voedingssupplementen met vitaminen en mineralen.

De maximumgehalten worden vastgesteld op basis van zogenaamde Tolerable Upper Intake Levels voor vitaminen en mineralen. Een gezondheidsclaim op voedingssupplementen is toegestaan, mits de consument niet misleid wordt en er voldaan wordt aan de Verordening Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA). Die autoriteit onderzoekt en bewaakt de veiligheid van voedsel en consumentenproducten, waaronder voedingssupplementen.

 

Bronnen: Business Leader.co.uk, Food supplements in UK, Google en RIVM

Tag:Voedingssupplementen, NVWA, Gezondheid, Sportvoeding

  • Delen:
author avatar
Ger Hofstee
Professor Marketing aan de EuroMBA van IAE in Aix en Provence et Marseille, oprichter en academic director van de VvAA Business School en auteur van onder andere “Master in Marketing” en “World Mega Trends”. De VvAA Business School helpt jou graag om de bedrijfskundige kwaliteit van jouw (zorg)businessplan te versterken. Wij nodigen je uit gebruik te maken van de unieke mogelijkheid voor een gratis consult op jouw strategische business vraagstuk. Maak vrijblijvend een afspraak op www.vvaabusinessschool.nl/afspraak of stuur een e-mail naar ger.hofstee@vvaabusinessschool.nl.

Vorig bericht

Medische noodhulp in rampgebied op Java
27 maart 2019

Volgend bericht

'The future of the professions' - Richard Susskind & Daniel Susskind
1 april 2019

Mogelijk ook interessant

Maaltijdbezorging Concurrentie Uber Amazon
Hoe Uber Eats de strijd aangaat met Thuisbezorgd.nl?
27 november, 2019
Work life balans
Een druk bestaan én een opleiding volgen? Zo doe je dat…
14 november, 2019
Bits of freedom XS4all
Nieuwe concurrent voor KPN opgestaan!
13 november, 2019

Download de studiegids van de VvAA Business School

 

Laatste berichten

Groter denken kleiner doen Herman Tjeenk Willink
‘Groter denken, kleiner doen’ – Een oproep, Herman Tjeenk Willink
01dec2019
Maaltijdbezorging Concurrentie Uber Amazon
Hoe Uber Eats de strijd aangaat met Thuisbezorgd.nl?
27nov2019
Work life balans
Een druk bestaan én een opleiding volgen? Zo doe je dat…
14nov2019

Direct naar

  • Bedrijfskunde in de zorg
  • Business Administration programma
  • New normal in strategy
  • Change management
  • Informatiegesprek
logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

030-2271763

info@vvaabusinessschool.nl

Business School

  • Examencommissie
  • Faculteit
  • Contact
  • Daarom de VvAA Business School

Links

  • Nieuws
  • Antwoorden op veelgestelde vragen
  • Alumnivereniging
  • Events

Programma’s

  • Magister Business Administration
  • Pre-master ‘Bedrijfskunde in de Zorg’
  • Change management
  • Post-HBO opleiding ‘Marketing in de Zorg’

Aanbevolen

  • Informatie avond
  • Individueel informatiegesprek
  • Masterclasses
  • Studiegids
  • Hoe gaat VvAA met jouw persoonsgegevens om?

VvAA Business School is gelieerd aan VvAA

Algemene Voorwaarden       Privacybeleid        Cookiebeleid        Disclaimer

Meer informatie over het Business Administration programma?

Kom naar onze informatieavond!

Meld je hier aan