‘Overtuigen met neuromarketing’
De term ‘neuromarketing’ is echt iets van deze eeuw waarbij we met alle online en digitale mogelijkheden beter willen begrijpen hoe (potentiële) klanten reageren op marketingstimuli. Bekende bedrijven als Coca-Cola, Facebook en McDonalds’ doen hersenonderzoek voor marketingdoeleinden. Maar ook Nederlandse bedrijven als Ziggo en PostNL doen hier aan mee.
Inzicht in het onderbewuste is zeer waardevol, omdat mensen zich vaak niet bewust zijn van hun eigen gedrag. En daarom zullen antwoorden op enquêtes niet altijd het juiste verhaal laten zien. Daarnaast is inmiddels steeds duidelijker geworden dat ons (koop)gedrag vooral door emoties gestuurd wordt en rationele antwoorden op enquêtes laten niet het werkelijke beeld zien. Neuromarketing onderzoekt de onbewuste, emotionele processen van het brein die (grotendeels) verantwoordelijk zijn voor ons koopgedrag. Vergeleken met traditioneel onderzoek legt neuromarketing onze ‘echte’ verlangens en voorkeuren bloot…..
Vind je dit vakgebied net als ik intrigerend en interessant? Lees dan snel verder, de samenvatting brengt je in korte tijd op de hoogte van de belangrijkste principes van neuromarketing en geeft je concrete tips om je website en content te verbeteren.
Veel leesplezier!