‘Anders leren kijken’
Albert Einstein zei ooit: “Je kan een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.”. Je hebt dus een andere manier van kijken nodig om tot een oplossing te komen voor een probleem. De gezondheidszorg verandert razendsnel. Discussie over marktwerking, steeds mondiger wordende zorgconsumenten, meer keuzevrijheid en toenemende concurrentie vragen om het ontwikkelen van een heldere strategie, ondernemerschap, creatieve productontwikkeling, leiderschap en het herontwikkelen van jouw organisatie. Maar door bovenal ‘anders te kijken’ naar de gevestigde processen, je patiënt als klant te zien en naar de strategie.
Faculteit
Tijdens je opleiding aan de VvAA Business School leer je op een andere manier kijken. Naar je organisatie, naar de zorg én naar jezelf.
En daar spelen onze vakkundige en ervaren professoren en docenten een cruciale rol in, wij stellen ze graag aan je voor.
Academic director
Ger Hofstee studeerde marketing, marketing management en bedrijfskunde. Ger heeft gewerkt als productmanager, salesmanager, marketing manager, commercieel directeur, algemeen directeur, voorzitter groepsdirectie en CEO. Heeft daarna meer dan 100 projecten gedaan in consumenten-, industriële- en dienstenmarkten, om organisaties markt- en klant bewuster te maken en aan strategie-, product-, merk-, communicatie- en digitale ontwikkeling.
Hofstee was vijf jaar decaan van de Ricoh Business school in Den Bosch en jarenlang MBA-programmadirecteur en -decaan van het IBO in Leusden. Heeft 14 boeken geschreven over marketing waaronder ‘10 Stappen marketingmethode’, ‘Master in Marketing’, ‘Changing the rules’ en de op Internet verschenen ‘Alle 25 goed!’ en ‘Van analoog naar digitaal’.
Professoren en docenten
Prof. drs. Sybren Tijmstra
Organisatie & Integratie
Drs. Margreeth Kloppenburg
Ethiek vs. Business
Drs. Frans Boumans MBA
Finance Strategy
Prof. dr. Jaap van Muijen
Leiderschap
Drs. Egon Houben
Risicomanagement
Prof. dr. Walther Ploos van Amstel
Supply Chain Management
Prof. dr. Alfred Kleinknecht
Economie
Dr. ing. Jacques Reijniers MBA
Inkoopmanagement
Anton Wiggers MBA QC
Operationeel Management
Prof. dr. Guy Lubitsh
Change Management
Prof. dr. Pieter Klaas Jagersma
Strategie Management
Drs. Gijs Hiltermann
Financieel Management
Dr. Gert-Jan Melker
Strategisch Management
Jelle Drijver MBA
Digitaal ondernemen
Drs. Vincent de Schepper MBA
Digitale trends
Drs. Jim van den Beuken
Wees creatief
Ing. Toon Gerbrands
Teams motiveren
Dr. William Goossen
ICT & Webmanagement
Ing. Levie Hofstee
Digital Tooling
Drs. Bas van den Beld
Digital Marketing
Drs. Charles Laurey
Bruggen bouwen
Dr. ir. Egge van der Poel
Quantitative Methods
Mr. Thédoor Melchers
Private Equity & Venture Capital
Drs. Wim van der Meeren
CEO-dilemma’s
Dr. Nicky Hekster
Artificial Intelligence
Roel Nuyts MSc
Digitale ontwikkelingen in de zorgmarkt
Drs. Arjan Eikelenboom
Blockchain in de zorg
Bijan Khosravani MBA GDS IBA
Customer Relationship Management
John Kempeneers MBA
Projectmanagement
Annis Anakotta
Design Thinking