Ger Hofstee

Ger Hofstee

Ger Hofstee, met achtergrond in marketing en bedrijfskunde, doceert marketing aan de Euro MBA van IAE business school van Université Paul Cézanne in Aix en Provence ét Marseille en het Instituut Bedrijfskundige Opleidingen van de Rijksuniversiteit Groningen in Leusden.

Hofstee was vijf jaar decaan van de Ricoh Business school in Den Bosch en jarenlang MBA-programmadirecteur en -decaan van het IBO in Leusden. Heeft 14 boeken geschreven over marketing waaronder ‘10 Stappen marketingmethode’, ‘Master in Marketing’, ‘Changing the rules’ en de op Internet verschenen ‘Alle 25 goed!’ en ‘Van analoog naar digitaal’.

Zijn nieuwste boek ‘Business Strategy through Disruption’ dat hij schreef samen met Sybren Tijmstra, tevens docent bij de VvAA Business School, is medio 2019 verschenen.

Marketing

Binnen de VvAA Business School wordt marketing behandeld voor organisaties binnen de gezondheidszorg waar het steeds belangrijker wordt om nieuw beleid te ontwikkelen op grond van visie. Marketing voor de zorg is een noodzakelijk vakgebied. Het college reikt hulpmiddelen aan voor het ontwikkelen van een marketingstrategie en het marketingconcept. Ingegaan wordt op hoe een marketingconcept ontstaat. Daarbij wordt de plaats van marketing binnen het strategisch proces bepaald en wordt de ‘diabolo’ als model voor strategie-ontwikkeling geïntroduceerd. De heldere stijl en de praktisch handreikingen ook uit andere markten waar marketing verder ontwikkeld is, nodigen uit tot het ontwikkelen en handvatten voor implementatie van een marketingconcept binnen de eigen organisatie.

Disruptie door digitalisering

We leven in een tijd van innovatie en veranderingen; een periode van ontwrichting op veel markten. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen? En welke impact hebben deze? Maar vooral: welke uitdagingen stelt dit op het gebied van marketing, bedrijfscultuur, organisatie en leiderschap?

Overige faculteitsleden

Frans Bouwmans

Drs. Frans Boumans MBA

Finance Strategy

Margreeth Kloppenburg

Drs. Margreeth Kloppenburg

Ethiek vs. Business

Sybren Tijmstra

Prof. drs. Sybren Tijmstra

Organisatie & Integratie

Egon Houben

Drs. Egon Houben

Risicomanagement

Walther Ploos van Amstel

Prof. dr. Walther Ploos van Amstel

Supply Chain Management

Harry Stol

Mr. Harry Stol MBA

Sales Management

Jan Scheffer

Ing. Jan Scheffer

Lean Management

Gijs Hiltermann

Drs. Gijs Hiltermann

Financieel Management

Guy Lubitsh

Prof. dr. Guy Lubitsh

Change Management

Pieter Klaas Jagersma